Marriage Guide online

Jak zhubnout před svatbou na poslední chvíli?

Text: Pavla Růžičková

Většina nevěst chce do svatebních šatů zhubnout 10 kilo a láme si hlavu nad tím, jak shodit nadbytečná kila. Věřte, že ve svůj svatební den budete vypadat naprosto úchvatně.

Jak zhubnout před svatbou na poslední chvíli?

Na hladovky zapomeňte, neboť striktním omezením stravy se jen ochudíte o důležité živiny. První ztrácíte vodu a pak svalovou hmotu. Ideální je s hubnutím začít hned, jakmile začnete svou svatbu plánovat, tedy nejpozději 2 až 3 měsíce před svatebním dnem. Vynechejte tučná, sladká, vysoce kalorická a těžká jídla, dodržujte správný pitný režim a vsaďte na vodu bez bublinek, ovocné a bylinkové čaje nebo vysoce zředěné fresh džusy. Vodu lze ochutit citrónovou šťávou a plátky okurky, podpoří metabolismus. Dostatek zeleniny, kousek ovoce, kde jej třeba hlídat obsah cukru, plnohodnotné bílkoviny a celozrnné obiloviny. Docílíte vysněné postavy pozvolna, zdravě a dlouhodobě. Neochudíte se o živiny ani o energii. Jezte pestře a pravidelně malé porce.

Když svatba klepe na dveře

Jakmile se ozve hlad, vypijte deci vody a počkejte 20 minut. Pokud nezmizí, teprve se střídmě najezte. Jezte pomalu, neboť mozek zaznamená, že je sytý až za 20 minut a to už můžete být přecpaní. Pokud jde do tuhého, nevrhejte se do drastických diet, ale svůj jídelníček co nejvíce odlehčete. Zařaďte zeleninu ke každému chodu, dostatek vlákniny, třeba v jablcích, hruškách, avokádu, čočce, fazolích nebo v neslazených ovesných vločkách. Všeho s mírou. Zcela se vyhněte polotovarům, tučnému jídlu a sladkostem. Omezte příjem soli na minimum, jinak se zavodníte a váha půjde nahoru. Vyhněte se alkoholu. Redukční režim ukáže výsledky i za krátkou dobu.

Navštivte odborníka na výživu

Pokud nevíte, jak má váš jídelníček vypadat, abyste shazovaly především tukovou tkáň, nikoliv vodu a svaly, raději se obraťte na odborníky, kteří mají ve výživě více zkušeností. Výživový odborník s vámi zkonzultuje, kolik chcete zhubnout a sestaví vám jídelníček podle vašich možností, tak abyste se vysněných křivek co nejdříve dočkala. Objednejte se na konzultaci, kde vám specialisté sestaví výživový plán, abyste byla do svatby v nejlepší formě a neztratila energii a byla štíhlá na svatební fotografii. Ideální je zařadit krabičky, které kalorie hlídají za vás.

Hýbejte se

Začněte se pravidelně hýbat a zařaďte aerobní tréninky s posilováním. Zkuste prostě v předsvatebním období zařadit mnohem více pohybové aktivity. Pokud vás nebaví běhat ani pobyt v posilovně, navštivte některou ze skupinových lekcí. Doporučuje se jakýkoliv pohyb, který podpoří metabolismus a spalování tuků. Svaly spalují rychleji než tuky. Hodně se měřte, váha může klamat, svaly jsou těžší jak tuk. Pro spalování a zároveň tvarování postavy skvěle fungují například kruhové tréninky, kterých je dnes mnoho druhů a proto si mezi nimi určitě každá nevěsta najde ideální pohyb právě pro ni. Zacvičíte-li si ráno, metabolismus se zrychlí na 10 hodit, tedy téměř do doby, než půjdete spát.

Našimi tipy jsou další pomocníci

Zařiďte si lymfo drenáže, které pomáhají odbourávat tukové buňky, odvodňují a redukují celulitidu. Kombinujte přístrojovou lymfo drenáž s manuální. Thajské masáže vás prokrví a rozproudí, jako byste celou dobu vysoce aktivně cvičila a rozproudí metabolismus. Pro nejlepší efekt slouží kompletní 2 hodinová masáž. Pokud jsou pro vás thajské masáže příliš intenzivní, zkuste zvolit havajskou masáž Lomi Lomi. Sauna urychluje metabolismus a pocení vás zbaví zbytečně zadržené vody. Ideální frekvence saunování je 2x týdně 30 minut, těsně před svatbou lze i ob den. Vždy si najděte chvilku na relax a dostatečný odpočinek.

Zeštíhlující prádlo a dokonalé křivky

Dobré stahovací prádlo vám ubere až 10 kg. K dispozici je nespočet druhů stahovacích kalhotek, tvarujících body, pasů a korzetů. Určitě si nechte poradit odborníky. Nemusíte se bát, že byste se pak do šatů nevešla. Volte menší velikost, ale dobře zkoušejte. Vše záleží na tom, jestli se cítíte příjemně. Žádný stažený žaludek ani omezené dýchání. Základem je prádlo v obchodě pořádně vyzkoušet a také v něm chvíli pobýt vestoje i vsedě. Důležité je dbát na své zdraví, do stahování svého těla se rozhodně nepouštějte více než 4x v týdnu. Tělo přestane pracovat a odloží se do stahovacího programu. Po sundání prádla by pak po čase mohlo být více ochablé, než dřív.