Marriage Guide online

Klenoty Aurum plní novomanželům sny už přes šedesát let

Text: Vladan Vaněk

PR text Zásnubní i snubní prsteny jsou investicí na celý život. Doby, kdy si novomanželé mohli vybírat pouze z několika dostupných modelů, dávno pominuly. Díky tradiční české firmě Klenoty Aurum mají takřka neomezené možnosti, co se týče jejich materiálu, rytiny i provedení. „Zdaleka největší zájem je o snubní prstýnky z bílého zlata,“ říká Magdalena Havlová, produktová manažerka Klenotů Aurum.

Klenoty Aurum plní novomanželům sny už přes šedesát let
Foto: Klenoty Aurum

Žluté zlato je poněkud v útlumu, většina českých zákazníků Klenot Aurum chce snubní prstýnky ze zlata bílého. „Při výběru správných snubních prstenů není nic nemožné. Dokážeme vyjít vstříc úplně každému,“ slibuje Magdalena Havlová. Současné módní trendy zákazníkům velí sáhnout i po různorodých kombinacích. „Prodáváme například bílo-růžovou či bílo-žlutou,“ doplňuje odbornice Havlová. Často se také stává, že se budoucí manželé nechávají inspirovat trendem, který třeba viděli u své oblíbené filmové hvězdy. Ani zhotovení této kopie není pro Klenoty Aurum a jejich dodavatele sebemenší problém.

Nápadům se meze nekladou

Cena takových „poctivých“ snubních prstýnků se pohybuje zhruba kolem dvaceti tisíc korun a více. Záleží na hmotnosti prstenu a aktuální ceně zlata. „Najdou se ale i zákazníci, kteří si koupí šperk, jemuž jsme říkali kdysi přáteláčky. Ty stojí třeba šest tisíc korun, ale není to příliš důstojné,“ varuje zaměstnankyně Klenotů Aurum.

Většina párů si prstýnky objednává klidně i s půlročním předstihem před svatbou. Čas od času přijde na prodejnu zákazník, který je chce zhotovit i za několik dní. „Není to nemožné, vyjdeme mu vstříc. Nicméně takový zákazník si už nemůže vybírat ze všech designů a řešení,“ dodává Havlová. Z čeho si vybírat naopak může do sytosti, to je rytina. Klenoty nabízejí texty v několika fontech a je výhradně na vkusu novomanželů, jestli si zvolí text zhotovený ručně zlatníkem nebo počítačově

Diamanty si může dovolit takřka každý

Čím dál více zákazníků podle Havlové chce nosit na prstech diamanty. „Je to investice na celý život, proto lacinějším kamenům příliš nefandím,“ vysvětluje. Češi podle ní žijí často v mylné představě, že vzácný kámen stojí jmění. Jejich ceny totiž začínají už na několika tisících a liší se podle velikosti. Zatímco v zahraničí nechávají lidé diamanty v prstýncích prosvítit a zasazují jej do vysoké hlavy tak, aby kámen vystoupil a tím se více rozzářil, Češi jsou konzervativní a hlavně mnohem více praktičtí. „Po vzoru našich babiček nechtějí, aby jim diamanty na špercích třeba zachytávaly o oblečení,“ vysvětluje Magdalena Havlová.

Bez vzácných kamenů se prakticky neobejdou hlavně zásnubní prsteny. Vzhledem k tomu, že se dnes zasnubuje takřka každý pár, staly se v Klenotech Aurum neuvěřitelně populárním sortimentem. „Trendem je snubní prsteny zužovat. Dříve bývaly mnohem širší" vysvětluje Magdalena Havlová. Má to totiž praktický důvod – dámy mají rády, když si mohou vzít společně snubní i zásnubní prsteny a vzájemně je sladit. „Nezřídka se nám stává, že si chtějí koupit znova zásnubní prsten, protože zákaznicím nesedí k prstenu snubnímu,“ dodává. Inspirací pro zákazníky Klenot Aurum může být i Jaromír Jágr, který je tváří firmy v kampani #NášKlenot, a to pro letošní i příští sezónu. Obecně se také traduje, že by se cena zásnubního prstenu měla pohybovat zhruba ve výši třech manželových platů, minimálně však alespoň ve výši jednoho platu.

Klenoty Aurum? To je synonymum pro šperky

Konzervativní touhy českých zákazníků také dozajista uspokojí skutečnost, že Klenoty Aurum patří mezi zavedené firmy. Na tuzemském trhu působí už přes šedesát let a během této doby udělaly radost tisícům párů. „Dnes žijeme v době, kdy jsme přímo napojeni na svět módy a designu,“ říká Pavel Vojtík z Klenotů Aurum, který ve firmě pracuje už více než čtvrt století. Pavel Vojtík byl také u toho, když Klenoty Aurum byly v devadesátých letech minulého století privatizovány a pomáhal hledat současné investory. Jedním z nich je Rony Marek Lori, Izraelec s polskými kořeny, který do Čech kromě peněz přivedl i své know-how.

Šedivé prodejny tehdejších Klenotů, které nabízely spíše orient než kvalitní šperky, zavřel. Během osmnácti let investoval do marketingu, prodejny přesunul do obchodních center a začal v Česku praktikovat západní zvyky. O tom, že se mu to podařilo, svědčí i to, že má firma v Česku a na Slovensku přes tři sta zaměstnanců a téměř sedmdesát prodejen. „Když se dnes kohokoliv, ať už ve městě nebo na vesnici, zeptáte, kam by si šel objednat snubní prsteny, bez váhání odpoví: Přeci do Klenotů,“ glosuje majitel renomé své firmy.

Navštivte Weddingshop od Marriage guide, kde nalezete spoustu krásných zásnubních a snubních prstenů